• strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • warning: Creating default object from empty value in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/date/date/date.module on line 661.

1983, raportit

Käyttäjän thomas kuva

Päiväys: **.**.1983
Kohde: Thomas Murphy

Seurantamateriaalia jostain pienestä *********** kirkosta pohjois-********:ssa.

Rippikopissa:

- Hyvä isä, anna minulle anteeksi, koska olen tehnyt syntiä.

Niin lapseni, kerro syntisi, niin voit saada anteeksiannon.

- Isä, olen varastanut, syyllistynyt lihanhimoihin, tuhonnut omaisuutta sekä vahingoittanut toisia ja jopa hautonut ajatuksia toisten tappamisesta.

Lapseni, mitä oikein olet varastanut?

- Varastin työnantajaltani juomia; sellaisia, joihin minulla ei varmaan olisi ikinä ollut varaa.

Lapseni, vaikka varastaminen on selkeästi väärin, en usko, että se tässä tapauksessa vaarantaa kuolemattoman sielusi. Puhuit lihanhimoista kertoisitko niistä hiukan?

- Tapasin erään naisen, kutsuttakoon häntä nyt nimellä Iris. Hän oli sangen viehkeä ja herätti minussa tunteita.

No mutta lapseni, sehän on vain normaalia ihmisille, sitä kutsutaan ihastumiseksi ja kenties myöhemmin rakkaudeksi.

- Niin, mutta hyvä isä, hänen takia melkein ammuin miehen. Tämä mies, kutsuttakoon häntä nimellä André, hän oli selvästi mielenvikainen ja oli sitä mieltä, että Iris on hänen vaimonsa, mikä ei pitänyt paikkaansa. Andrén käyttäytyminen oli niin arvaamatonta ja Iris pyysi minulta turvaa, niin mitä muuta oikein olisin voinut tehdä, kuin sitä antaa?

Lapseni, teit oikein, kun annoit naiselle turvaa, mutta kenties menetelmäsi olivat hiukan väärät. Ehkä sinun olisi pitänyt jutella Andrén kanssa ja koittaa saada hänet ymmärtämään tilanteen todellinen laita.

- Niin, noh onneksi paikalla oli eräs toinen viehkeä nainen, joka onnistui puhumaan Andrén ympäri.

Eli vain hiukan kärsivällisyyttä vain lapseni. Puhumalla asiat hoituvat. Tahdotko kenties kertoa hiukan muista synneistäsi.

- Ehkä se hiukan helpottaa tunnontuskiani. Eli minulla oli hiukan yhteistä liiketoimintaa ei niin herrasmiesten kanssa. Tässä yhteydessä jouduin hiukan käyttämään väkivaltaa, koska he eivät uskoneet puhetta. Tässä vaiheessa hommat muuttuivat sekaviksi, koska jouduin tekemään töitä Andrén ja sen toisen viehkeän neidon kanssa, kutsuttakoon häntä Varjoksi. Varjo ja André alkoivat puhumaan, jotain todella sekavia ja tilanne muuttui todella omituiseksi. Jokin vain pimeni päässäni, tässä ei ollut yhtään mitään järkeä, joten päätin polttaa kaiken, mikä ei ole järkeen käypää.

Lapseni, ette kai polttanut ihmisiä elävältä?
- Ei nyt sentään hyvä isä. Vain maallista omaisuutta.

<Syvä huokaus> Hyvä, lapseni, hyvä. Tahdotko vielä jotenkin keventää syntejänne?

- Ei Isä, minulla ei ole muita syntejä tunnustettavaksi.

Sitten <mutinaa> 50 avé mariaa <mutinaa> <mutinaa>.

Hyvän isän poistuttua alttarin edessä:

- Hyvä Isä, en uskaltanut kertoa sinulle, sitä todellista pelkoani. Uskon, että näin itse vanhan vihtahousun. En ole ikinä ollut niin peloissani...

***: Mitähän ihmettä se oikein tekee?
****: *** Tilanne raportti?
***: Korinaa...

Seurantamateriaalin loppu.

*****: ***:n menetys oli sangen kiusallista.
****: Niin, jos hän enää palautuu toimintakuntoon, se tulee viemään vuosia...

Paikalla olevat käyttäjät

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 1 vieras.

Syötteet

Julkaise syötteitä