• strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • warning: Creating default object from empty value in /home/vuosisat/public_html/sites/all/modules/date/date/date.module on line 661.

2000, raportit

Käyttäjän thomas kuva

Päiväys: **.**.2000
Kohde: Thomas Murphy

Seurantamateriaalia jostain pienestä *********** kirkosta pohjois-*******:ssa.

Rippikopissa:

- Hyvä isä, anna minulle anteeksi, koska olen tehnyt syntiä.

Niin lapseni, kerro syntisi, niin voit saada anteeksiannon.

- Isä, synneistäni vähäisimmät ovat lihanhimot ja omaisuuden tuhoaminen. Olen syyllistynyt toisten vahingoittamiseen ja olen hautonut ajatuksia toisten tappamisesta.

Lapseni, mitä kerrotko hiukan lihanhimoista?

- Ehkä hetken kuluttua, on oleellista, että ymmärrät hiukan taustoja siihen. Olin kauan sitten rakastanut Irikseen ja hän minuun. Meidän piti mennä naimisiin, mutta niin ei kai ollut tarkoitus olla ja selkeästi ei tässäkään tapauksessa. Eli tapasin erään ihan naisen, kutsuttakoon häntä nyt nimellä Emma. Vaikka emme ole avioliitossa tai mitään muuta, niin silti syyllistyimme useisiin lihanhimoihin.

Khöröm, Noh, en usko, että se vaarantaa teidän kuolematonta sielua. Selkeästi olette rakastuneita.

- Niin kuvittelin meidän olevan, kunnes hän petti minua; sinä päivänä, jolloin meidän olisi pitänyt mennä naimisiin...

Lapseni, voin ymmärtää tuskasi, mutta uskon, että hän on saanut ansionsa mukaan.

<mutinaa> Niin todellakin hän sai...</mutinaa>

Lapseni sanoitko jotain?

- En hyvä isä, en.

Hyvä on lapseni, jatketaan sitten. Puhuit omaisuuden tuhoamisesta ja väkivallasta, tahtoisitko hiukan asiasta kertoa lisää?

- Kai se helpottaisi tunnon tuskiani, Osallistuin sodankäyntiin, jossa syyllistyin moniin asioihin joista en ole niin ylpeä. Uskon, silti, että tekoni olivat oikeutettuja ja ne säästivät maailmasta pahaa.

Sotilaan rooli on aina vaikea lapsoseni. Mutta seurasithan vain käskyjä.
-<mutinaa>En...</mutinaa> Kyllä isä.

Noh, sitten ne, jotka ovat käskyt antaneet heidän tulisi kantaa vastuu. Oletan, että tässä tilanteessa harkitsit tappoa?

-<mutinaa> Niin kai se oli...

Lapseni, tahdotko vielä jotenkin keventää syntejänne?

- Ei Isä, minulla ei ole muita syntejä tunnustettavaksi.

Sitten <mutinaa> 50 avé mariaa <mutinaa> <mutinaa>.

Hyvän isän poistuttua alttarin edessä:

- Hyvä Isä, en uskaltanut sinulle kertoa totuutta. Kannoin kaunaa niille, jotka estivät elämäni Iriksen kanssa. Olen nähnyt ja toteuttanut kauheuksia, kuten suuren puhdistavan pilven. Uskon silti, että se säästi ihmiskuntaa kärsimyksiltä. Mutta tärkeimpänä asiana, mitä en uskaltanut kertoa Hyvälle Isälle, on se, että olen nähnyt teidät Herra ja teidän voiman, kun näytitte mahtinne Alasimelle ja Emmalle, kun heitä rankaisit...

- Ei se toiminut Iriksen kanssa, eikä Emman. Onko tämä sinun rangaistuksesi minulle?

Seurantamateriaalin loppu.

<Varjoisa henkilö> - Hyvä *****, Thomas ei arvosta hänen seuraamista...

Jostain kaukaisuudesta näkyy huoneistopalo, jossa palaa filmirullia ja muuta materiaalia...

Paikalla olevat käyttäjät

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 0 vierasta.

Syötteet

Julkaise syötteitä